17 Şubat 2010 Çarşamba

FALAN FİLAN KALAN

Sen geçerdin trenler ,sirenler ,herbirşeyler susardı bilirsin
Çevreden tepkilere aldırmadan yürürdün bu şehrin caddelerinde.
Yada başka şeyler ılımlı ağaçların gölgesinde ,
Bilirsin bilmem kaç yıl önce daha da formundaydı bu dünya
Korkular yoktu mesela korkular. bu insan kalabalıklarında yine dair bu insan kalabalıklarına.
Bu şehre müttefikler saldırmalıydı mesela en tepede yerimizi alarak izlemeliydik uçak savarları gök kuşağı niyetine .
Sus dedin bi gün susa kaldım kaldım ya ordaydım, bi düştü
Ah bi düştü ki görmeliydin benim yerime, görrneliydin de düştü ki içindeydi gezegen, ve tılsımlı gözlerinle içine almalıydın benide.
Bir yılbaşıydı hatırlarmısın gecenin bir vakti , gecenin bir yarısı idi bilmem kaçtı tarih, bilmem kaç yılına giriyorduk.
O saatti , ellerinde insan ,insanın ellerinde maytaplar, viski şişeleri ve viski ile yanmış sesleri. hani kalabalıklar çokça,sarhoş bedenler yokça,
İşte o saatti bilmem hatırlarmısın bilmem kaçıncı yıla girişti,
Dört, üç, iki bir. Alnımız secdede idi.
Demiştin ya, hani sanada demiş güya, onlar kimse onlarda başkalarından duymuş.Nasıl girersek yeni bir yıla öyle alabildiğine döner durur bu dünya.
Yeni yıla giriş , nasıl girdiğimizi hatırla.Hani ilk günlerimizi hatırla diyeceğim ki istemezsin hatırlamak, kötü günlerdi galiba, çok ça kavga ederdik. Alabildiğine laf , alabildiğine düzensiz güzargah,
Sebepleri hani şık değildi, cümleleri hatırla, ne kadarda bulanık.
Bu olmadı ki yani gerçekten olmadı . inanmalısın olmadı.
Kus üstüme yeterki ölme, yani ölme işte o kadar. Bölme.
Yani bölme işte baksana cümleler ne kadar da havada.

Sızdım ,eski kanepe boş bardak, küllük dolu, kim yürür ki o kadar yolu.
Falan filan işte öle görünüyorki bu beyinde patlar bu gidişle
Geçen basit bi soru idi. Gayet içten ve gayet kişisel değil.
Soruydu yani hepsi bu. Hiçbir genç kız cenazesine katıldınmı ?.buydu yani. Davetsiz misafirdim kusura bakma, önde olmayı seçmedim. Üzgünüm ağlayanların biletleri karaborsa en önde.ve bilirsin ağlamak beni darlar. Onca hazırlık en arkasında gözün. Onca içsel çekiş. Hani burunda sponsor ya buna
Dur kızma yine takıldımı aklıma bi cümle vay onun tümlecine.
Unutkanlık var bu aralar unutkanlık. ve her insandakinden biraz daha fazla , duydum galiba yada okudum sanırım çokça şey öğrenmeye çalışmak iyi değilmiş ben bunu anladım,
Tek bi şey bilseydim keşke . sadece tek bi şey öğrenmeye çalışsaydım, uzmanlık alanım mesela sadece tek bi şey olsaydı. Uzmanlık alanı , kulağa ne kadar da hoş geliyor.
Not almayı unutuyorum bazen okuduğum bu son zamanlardaki kitaplarda. Aslında doğrusu şu ; okumak unutkanlık yapıyor bende. Sanırım bunu istiyorum, eski alışkanlıklarımıda kaybediyorum, kontrol kayıp bu aralar. Biliyormusun en son ne zaman kendi sorunum hakkında birine dert yandığımı hatırlamıyorum . kızıcaksın yine biliyorum. Yargılayacaksın beni yine gayet haklı yere.
Başaramadım yine . ne yani haklılık payım hiç yokmu
Gözmü yumsaydım bu kötü gidişe.
Beynimin içinde yazılmış ütopyalar
Küreği hatırlıyorum sapını sarı rengini. Toprağa bulaşmış o küreği. Ellerimi hatırlamıyorum sana her daim dokunduğum o kürekteki ellerimi.
Toprak hiçbir zaman ağır değildi bu kadar. Bedenini bedenine serptim.
Bedenimi bedenimden ,ruhunu ruhumdan ... evet şimdi daha iyi hatırlıyorum kürekti ağır olan toprak değil.
Ki kollarıma hiç bu kadar ağır gelmemiştin.
Bir İNSAN suresi indi bu gece gayet yalın
Bir NİSAN sabahı aklımda beni rahat bırakın.

……………………………………………………….
DÜZENSİZ CÜMLELER KAVMİ-1

1 yorum:

  1. seni seviyorum diyordu kadın ; bedenine sürmüştü en hoş kokuları,ve onu yere gömmüştü,o sadık kulu!Tenine sarmıştı,ince ve temiz kefeni,şimdilerde boş buluyor gömütünü!

    YanıtlaSil